Naam auteur: Bas Wiebing

Aftrap seizoen geslaagd

De kop is eraf, het nieuwe seizoen is begonnen! We kijken terug op een geslaagde start.

Boortorenwandeltocht

Na enkele repetities lieten wij dit jaar alweer van ons horen langs de route van de Boortorenwandeltocht. Naast dat we complimenten kregen van voorbijgangers werd ons optreden door de bewoners van De Anloop goed gewaardeerd. Het was prachtig weer en het publiek werd voorzien van drankjes en ijsjes.

Leden van muziekvereniging De Bazuin uit Schoonebeek zitten in concertopstelling opgesteld voor de ingang van De Anloop in Schoonebeek

Uitfestival Emmen

Twee weken na de Boortorenwandeltocht was het de beurt aan het Uitfestival in Emmen. In de sfeervol aangeklede Dagblad van het Noorden-zaal van het Atlas Theater mochten de verschillende muziekverenigingen van de Gemeente Emmen zich weer laten zien. Naast De Bazuin waren ook de muziekverenigingen Eutherpe en Laus Deo aanwezig.

Leden van muziekvereniging De Bazuin Schoonebeek zitten opgesteld op het prodium in een theaterzaal. Op de voorgrond staat een beachflag met de naam en het logo van de vereniging.

🎢 De Bazuin trapt het nieuwe seizoen af! 🎢

De zomer is voorbij, de instrumenten zijn weer opgepoetst en wij hebben er zin in! De Bazuin start het nieuwe seizoen met twee mooie optredens:

πŸ“ Vrijdag 30 augustus – tijdens de Boortorenwandeltocht zorgen wij voor muzikale omlijsting bij de Anloop in Schoonebeek. Van 12:45 tot 14:15 uur hoor je onze klanken langs de route.

πŸ“ Vrijdag 13 september – we zijn te vinden op het UITfestival in Emmen. In het Atlas Theater geven we een spetterend optreden tussen 13:30 en 15:15 uur.

Kom gezellig luisteren en het nieuwe seizoen samen met ons aftrappen! 🎺πŸ₯

4 & 5 mei – Online te volgen

Tijdens de nationale herdenking op 4 en mei en bevrijdingsdag op 5 mei zal De Bazuin haar medewerking verlenen aan de activiteiten die in Schoonebeek worden georganiseerd.

Dodenherdenking

Op 4 mei begeleiden tamboers de stille tocht van de kerk naar de begraafplaats. Op de begraafplaats zorgt De Bazuin ook dit jaar voor de muzikale omlijsting tijdens voor en na de twee minuten stilte. De stille tocht, twee minuten stilte en het leggen van de kransen en bloemen zijn dit jaar live te volgen op de website van ZO!34. Vanaf 19.45 uur kunt u op https://www.zo34.nl/kijk meekijken met de live stream.

Bevrijdingsdag

Op 5 mei vindt ’s avonds het Concert in vrijheid plaats in de dorpskerk in Schoonebeek. Samen met het projectkoor en solisten Mark en Katiuscia zal de fanfare een programma van ongeveer 1,5 uur ten gehore brengen. Omdat de 200 beschikbare kaarten al snel gereserveerd zijn, zal het concert ook online live te volgen zijn op de website van Kerkdienst Gemist. Het concert begint om 20.00 uur.

4Mijl Emmen 2025

Op 6 april heeft de malletband een optreden gegeven langs de route van de 4Mijl van Emmen. Alweer voor de vierde keer en wederom met lekker weer gaven we de lopers een muzikaal steuntje in de rug.

We bedanken Bakkerij Sieben en de Voedselbank Hardenberg voor het lenen van de bakwagens voor het vervoeren van onze instrumenten.

Maestro Concert 2025: Muzikale Slag om Schoonebeek!

Afgelopen zaterdag 22 maart was het weer zover: de dorpskerk van Schoonebeek trilde op haar grondvesten tijdens het Maestro Concert van muziekvereniging De Bazuin. Het was een avond vol muzikale verrassingen, ongelijke inzetten, opzwepende ritmes en vooral veel plezier.

Naast de gebruikelijke klanken van het fanfareorkest en de malletband, stond de avond in het teken van een heuse strijd: drie bekende Schoonebekers gingen de uitdaging aan om zonder enige dirigeerervaring de fanfare en de malletband in goede banen te leiden. Wie zou zich ontpoppen tot de Maestro van 2025?

Scroll naar boven